رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
برای معرفی خود از این واژگان استفاده نکنید
#1
تصور کنید کسی را برای اولین بار ملاقات میکنید و از او در مورد شغلتان میپرسد، در جواب میگوید: "من معمار هستم"
- واقعاً؟ آیا ساختمان خاصی را هم تاکنون معماری کرده اید؟
- من معمار برج آزادی هستم.
- وای! اون بنا عالیه!
به همین سادگی، بدون اینکه تلاش زیادی کرده باشد، شما را تحت تاثیر گذاشته است. 
حالا تصور کنید که وی در جواب شما که از شغلش میپرسید، اینطور میگفت: 
- من فردی خلاق، باانگیزه و پیشرو در ارائه خدمات معماری با رویکردی مشترک برای خلق تجربه ای فوق العاده در مشتریان خاص هستم!
- اوهوم، بسیار خوب. موفق باشید! 
تمام علاقه مخاطب را در ادامه مکالمه از بین میرود. 
بسیاری از افراد با عبارات و کلماتی کلیشه ای و خشک به معرفی خود و حرفه خود در وب سایت، شبکه های اجتماعی و تبلیغات خود میپردازند. آنها در معرفی خود از عباراتی استفاده میکنند، که هرگز در محاوره های روزمره آنها را به زبان نمیاورند. این افراد و شرکت ها به احتمال زیاد مشتریان زیادی را تاکنون از دست داده اند، بدون اینکه خودشان متوجه شده باشند. 
آنچه در پی میخوانید، فهرستی از صفات است که همانقدر که اگر دیگران در توصیف شما استفاده کنند، خوب هستند، در صورتی که خودتان آنها را در توصیف خود به کار ببرید، مضر و خطرناکند. 
خلاق
 این هم از صفاتی است که اگرچه خوب است، اما از فرط کاربرد بیش از حد، از رنگ و رو رفته است. با یک نگاه گذارا به رزومه افراد در لینکداین، خودتان متوجه این موضوع میشوید. تقریبا همه ادعای خلاق بودن دارند، از اشخاص بگیر تا شرکت‏ها. اگرچه بیشتر آنهایی که چنین ادعایی دارند، هرگز خلاق نبوده اند و نیستند. خلاق نبودن مشکل بزرگی نیست، چرا که موفقیت لزوماً در نیاز به خلاقیت ندارد. 
به هرحال اگر خلاق هستید، به جای جار زدن، اثباتش کنید. محصولات خلاقانه‏ای که توسعه داده‏اید را معرفی کنید و یا فرایندهایی که آنها را تغیر داده‏اید، به مخاطب نشان دهید. به نحوی خلاقیت خود را ثابت کنید که نیاز به بحث و صحبت نداشته باشد، به قول معروف آنچنان عیان باشد، که نیازی به بیان نداشته باشد. 
در سطح جهانی
اوسین بولت: دونده ای است در سطح جهانی، به پشتوانه مدال های المپیکش. لیونل مسی نیز فوتبالیستی است در سطح جهانی، په پشتوانه توپ طلایی اروپا. شما و یا شرکت شما دقیقاً چه چیزی برای اثبات این ادعای پر طمطراق خود دارید؟ چه کسی، به جز خود شما - این عنوان را برای شما برگزیده است؟ 
با نفوذ و معتبر
به قول بانوی آهنین، مرحوم مارگارت تاچر، اعتبار و نفوذ مانند وقار است، اگر احساس میکنید که باید مرتباً به اطرافیان گوشزد کنید که شما خانم باوقاری هستید، بدانید که اصلاً باوقار نیستید. "ارائه در کنفرانس های TED" و "پیش بینی درست نتایج انتخابات در همه 50 ایالت آمریکا" مورادی هستند که فی‏نفسه برای فرد اعتبار ایجاد می‏کنند. اگر در رزومه خود نوشتید " دارای اعتبار در فضای مجازی"، باید بتوانید سند قانع‏کننده ای برای این ادعای خود داشته باشید، در غیر اینصورت، برداشت مخاطب از شما چیزی به جز کسی که زیاد در توییتر و فیسبوک وقت تلف میکند نخواهد بود. 
تامین کننده بین المللی
 به راحتی می‏توان از نوع محصول و خدمات یک شرکت تشخیص داد که آیا مشتریانی در خارج از مرزهای کشور دارد یا نه. باور کنید، کار با  مشتری/ تامین کننده خارجی در دنیای امروزی کسب‏وکار نکته فوق‏العاده‏ای نیست. تاکید بی‎جا بر این ویژگی، به خواننده این پیام را می‏رساند که سعی دارید شرکت کوچک خود را بزرگتر از حد واقعی جلوه دهید. 
دارای انگیزه
با قید این ویژگی در معرفی خود، شما فقط وقت مخاطب را تلف میکنید. این از ابتدایی‏ترین الزامات کار است. در این ویدیو  کریس راک منظور من را در 20 ثانیه به شما منتقل میکند. [هشدار: این ویدیو برای تماشا در محیط کار مناسب نیست]
استراتژیست
بیساری از خوانندگان این وبلاگ سابقه آشنایی با پروژه های مشاوره در شرکت های مختلف تولیدی و خدماتی را داشته اند. در یکی از این پروژه ها احتمالاً مشاور شما برای پیدا کردن نقاط ضعف و قوت سازمان  مجموعه ای از استراتژی های از پیش تعیین شده را به کار بسته است و راهکارهایی برای بهبود وضعیت به شما ارائه داده است.
 در اینصورت مشاور شما یک استراتژیست نبوده است. استراتژیست کسی است که با در نظر گرفتن وضعیت کنونی، اهدافی بلند مدت را متصور میشود و برای محقق شدن آن اهداف، راهکارهای منطقی ارائه میدهد. مشاور پروژه شما چیز جدیدی خلق نکرده است، او از تجربه خود و تعدادی "روش" ثابت شده در بهبود شرکت شما استفاده کرده است. خیلی سخت ممکن است یک استراتژیست با این تعریف پیدا کنید. بیشتر کسانی که تحت عنوان استراتژیست معرفی میشوند، در واقع مربی، مشاور و یا متخصص هستند و نه استراتژیست واقعی.  البته این از ارزش کار آنها چیزی کم نمیکند، چراکه در 99% مواقع آنها همان چیزی هستند که مشتری نیاز دارد. اساساً بسیاری از مشتریان نه به استراتژیست نیاز دارند و نه حتی علاقه‏ای به حضور آن‏ها در سازمان خود دارند. در استفاده از واژه استراتژیست محتاط‏تر باشید.

ترجمه آزاد از اینجا

منیع
[عکس: <a href=www.Mojsazan.com.gif]" class="mycode_img" />
پاسخ
سپاس شده توسط شیشه بری ، morteza ghaem


موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  مهارت‌های لازم برای گرفتن کار در گوگل با حقوق ۱۰۰ هزار دلار در سال مهرداد عباسی 0 4,629 05-15-2015, 02:42 AM
آخرین ارسال: مهرداد عباسی
  ۱۰ راه برندسازی برای کسب و کارهای کوچک مهرداد عباسی 0 2,684 05-10-2015, 02:32 PM
آخرین ارسال: مهرداد عباسی
  چرا دنیای مدرن برای مغزهای ما، بد است؟! مهرداد عباسی 0 2,469 01-24-2015, 02:47 PM
آخرین ارسال: مهرداد عباسی
  اصول بازاریابی برای مشاغل کوچک مهرداد عباسی 0 2,850 11-13-2013, 05:43 AM
آخرین ارسال: مهرداد عباسی
  چگونه برای شغلی که هنوز آمادگی اش را نداریم درخواست دهیم؟ مهرداد عباسی 0 2,911 10-04-2013, 06:42 PM
آخرین ارسال: مهرداد عباسی
  ۱۰ توصیه برای اینکه مشتریان خود را از دست بدهید مهرداد عباسی 0 2,672 02-08-2013, 04:31 PM
آخرین ارسال: مهرداد عباسی
  ۳ قانون برای اولویت‌بندی کارها مهرداد عباسی 0 2,939 02-05-2013, 04:50 PM
آخرین ارسال: مهرداد عباسی
  ۱۵ راه برای اینکه زندگی کنید، نه اینکه فقط وجود داشته باشید! مهرداد عباسی 0 2,682 01-10-2013, 03:43 PM
آخرین ارسال: مهرداد عباسی
  ۳۰ چالش برای رشد شما در ۳۰ روز مهرداد عباسی 0 2,778 01-02-2013, 02:09 AM
آخرین ارسال: مهرداد عباسی
  ۲ لیست طلایی برای مدیریت زمان مهرداد عباسی 0 2,550 12-21-2012, 03:51 AM
آخرین ارسال: مهرداد عباسی

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان