رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
اصول بازاریابی برای مشاغل کوچک
#1
بازاریابی امری حیاتی است چون به کمک آن می توانید نیاز مشتریان خود را شناسایی کنید و آنرا برآورده سازید. اجازه دهید موضوع را کمی باز تر کنیم هر کسی که کسب و کاری را اداره می کند چه کوچک و چه بزرگ تمایل دارد آنرا توسعه دهد و به آن رونق بیشتری بدهد. اگر کسب و کار کوچکی دارید و می خواهید آن را توسعه دهید توصیه می کنم این مطلب را بخوانید.

به 4 روش مختلف می توانید کسب و کار خود را رونق بخشید:

مشتریان بیشتری جمع کنید.
مشتریان را ترغیب کنید کالاهای بیشتری از شما بخرند.
مشتریان را ترغیب کنید کالاهای گران تری از شما بخرند.
مشتریان را ترغیب کنید کالایی که سود بیشتری دارد از شما بخرند.


هر کدام از این 4 روش درآمد و سود شما را افزایش می دهند. اجازه دهید به مورد اول بپردازیم یعنی پیدا کردن مشتریان بیشتر. من این مورد را به شدت به شما توصیه می کنم. چرا؟ چون با پیدا کردن مشتریان بیشتر درآمد بیشتری هم خواهید داشت.

چگونه با بازاریابی می توانید مشتریان بیشتری بیابید.

برای تحقیق و فراهم کردن یک طرح بازاریابی استراتژیک وقت صرف کنید.
کالای خود را به سمت مشتریانی که تا کنون جذب نکرده اید هدایت کنید. یا توجه آنها را به سمت کالای خود جلب کنید.
قیمتی رقابتی برای کالا و خدمات خود فراهم کنید.
کالا و اصول کاری خود را بر پایه اصول بازاریابی تهیه کنید.



اهمیت بازار هدف در مشاغل کوچک

وقتی به مشتریان فکر می کنید باید بازار هدف را مد نظر داشته باشید. علت اهمیت بازار هدف این است که فقط یک قسمت از عموم مردم پتانسیل خرید کالا و خدمات شما را دارند . با گذشت زمان باید تلاش خود را روی بازار با ارزش و پر سود متمرکز نمایید تا وقت و زحمات شما تلف نشوند.
بسیار مهم است که تقسیم بندی فرضی خود را از بازار هدف با واقعیت هایی که برای شما رخ خواهد داد تطبیق دهید و در هر قسمت از بازار بیشترین آورد ها را مشخص کنید تا بدانید احتمال فروش در هر بخش در عمل چقدر است. این کار باز هم از هدر رفت وقت و هزینه شما خواهد کاست.

بازار یابی برای مشاغل کوچک و کسب و کار های بزرگ متفاوت است

اگر شما هم کسب و کار کوچکی را اداره می کنید احتمالاً بودجه محدودی برای بازار یابی دارید. موثرترین راه برای بازار یابی یک کسب و کار کوچک این است که یک برنامه مبسوط که ترکیبی از فعالیت های فروش و بازار یابی شما باشد تهیه نمایید. توجه به فعالیت های فروش نه تنها از هزینه های بالای بازاریابی شما می کاهد بلکه به آن ارزش دیگری می افزاید و آنهم توجه به خواسته ها و نظرات مشتریان و آگاهی از دیدگاه های آنهاست. این کنش و واکنش بین شما و مشتریان در امر بازار یابی اطلاعاتی به شما می دهد که از هر تحقیقی با ارزش تر است.
کسب و کار های کوچک اگر بودجه ای هم برای بازاریابی در نظر گرفته باشند این بودجه بسیار محدود است بخصوص در برابر بزرگان این میدان. حال این بدان معناست که شما نمی توانید در برابر رقبای بزرگتر تاب بیاورید؟ البته که نه. آنچه گفتیم بدین معناست که شما باید کمی خلاق تر عمل کنید. خوب نظر شما درباره این روش ها چیست؟

با افراد و شرکت هایی که واسطه بین شما و مشتریان هستند صحبت کنید و از آنها بخواهید به صورت اشتراکی تبلیغ نمایید.
برای مشتریان خود وقت بگذارید تا برای آنها انگیزه بیشتری ایجاد کنید.
آیا تا کنون درباره معرفی خود به رسانه ها فکر کرده اید؟ هر چه بیشتر شما را بشناسند شانس فروش شما بیشتر است و کسب و کار شما می تواند رونق بیشتری داشته باشد. با انجام این کار شما به خود و کسب و کار خود موقعیت بهتری در میان رقبا می بخشید.
به مناسبت های مختلف می توانید از مردم دعوت کنید تا از محل کار شما دیدن نمایند البته بهتر است برای آنها وسیله رفت آمد هم تهیه نمایید. این مانند یک تبلیغ رادیویی مجانی برای شماست. اگر علاقه ای به ورود افراد مختلف در محیط کسب و کار خود ندارید می توانید در یک مناسبت ورزشی لوازم و لباس های ورزش کاران و از این قبیل را تهیه نمایید.


وقتی برای بازاریابی پول خرج می کنید فراموش نکنید راهی برای بررسی نتایج تلاش های خود پیدا کنید. می توانید چند خط تلفن رایگان که برای تماس گیرنده هزینه ای نداشته باشد تهیه کنید و از آنها بخواهید با شما تماس بگیرند و ضمن اینکه نظر خود را درباره کالا و خدمات شما ابراز می کنند از آنها بپرسید که چگونه با شرکت، کالا یا خدمات شما آشنا شده اند به این ترتیب وقتی که یک روش بازار یابی کارایی خود را از دست می دهد شما متوجه خواهید شد و پول خود را برای آن به هدر نمی دهید. و می توانید به سرعت از روشی جایگزین که موثرتر است برای بازاریابی استفاده کنید.

بازاریابی برای کسب و کار کوچک خود را شروع کنید.

با سخت کوشی در بازاریابی و تهیه یک استراتژی ساده مانند مقید کردن خودتان برای تماس گرفتن با ده مشتری یا حداقل پنج مشتری احتمالی در روز خواهید دید که کسب و کار شما با شیبی چشم گیر رشد خواهد کرد. و شما با بودجه کمی توانسته اید این کار را انجام دهید و این ارزشمند است.
نوشته: لورا لیک
ترجمه: علی یزدی مقدم
[عکس: <a href=www.Mojsazan.com.gif]" class="mycode_img" />
پاسخ
سپاس شده توسط علی عرفانی ، مهدی ابراهیمی ، pishdad


موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  مهارت‌های لازم برای گرفتن کار در گوگل با حقوق ۱۰۰ هزار دلار در سال مهرداد عباسی 0 4,925 05-15-2015, 02:42 AM
آخرین ارسال: مهرداد عباسی
  ۱۰ راه برندسازی برای کسب و کارهای کوچک مهرداد عباسی 0 2,810 05-10-2015, 02:32 PM
آخرین ارسال: مهرداد عباسی
  چرا دنیای مدرن برای مغزهای ما، بد است؟! مهرداد عباسی 0 2,547 01-24-2015, 02:47 PM
آخرین ارسال: مهرداد عباسی
  چگونه برای شغلی که هنوز آمادگی اش را نداریم درخواست دهیم؟ مهرداد عباسی 0 3,011 10-04-2013, 06:42 PM
آخرین ارسال: مهرداد عباسی
  برای معرفی خود از این واژگان استفاده نکنید مهرداد عباسی 0 2,865 04-23-2013, 12:28 AM
آخرین ارسال: مهرداد عباسی
  ۱۰ توصیه برای اینکه مشتریان خود را از دست بدهید مهرداد عباسی 0 2,774 02-08-2013, 04:31 PM
آخرین ارسال: مهرداد عباسی
  ۳ قانون برای اولویت‌بندی کارها مهرداد عباسی 0 3,038 02-05-2013, 04:50 PM
آخرین ارسال: مهرداد عباسی
  ۱۵ راه برای اینکه زندگی کنید، نه اینکه فقط وجود داشته باشید! مهرداد عباسی 0 2,756 01-10-2013, 03:43 PM
آخرین ارسال: مهرداد عباسی
  ۳۰ چالش برای رشد شما در ۳۰ روز مهرداد عباسی 0 2,873 01-02-2013, 02:09 AM
آخرین ارسال: مهرداد عباسی
  ۲ لیست طلایی برای مدیریت زمان مهرداد عباسی 0 2,645 12-21-2012, 03:51 AM
آخرین ارسال: مهرداد عباسی

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان