رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تبلیغات مجازی (virtual advertising) در بازی رئال مادرید و اتلتیکو مادرید
#1
[عکس: m1.jpg]

دیشب در حین پخش بازی فوتبال مابین دو تیم اتلتیکو مادرید و رئال مادرید، اتفاقی عجیب توجه بینندگان و عادل فردوسی پور، گزارشگر بازی را جلب کرد. تبلیغ یک شرکت ایرانی در ورزشگاه رئال مادرید!

در بازی دیشب که در قالب جام حذفی اسپانیا و در بالاترین سطح فوتبال اروپا برگزار می شد، وجود تابلوهای تبلیغاتی متحرک شرکت “پارس آنلاین” به زبان فارسی و انگلیسی بر روی بیلبوردهای دور زمین، موجب تعجب بینندگان شد.
کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی به انحاء مختلف به این موضوع اشاره و تحیر خود را از انجام هزینه سنگین شرکت پارس آنلاین جهت انجام این تبلیغات ابراز می‌کردند. برخی نیز با اعتراض می‌گفتند، این شرکت دانلود شبانه کاربران را از حالت رایگان درآورده و با پول حاصل از آن دارد برای خارجی‌ها تبلیغ می‌کند! برخی معتقد بودند از این جهت که گستره فعالیت شرکت خدمات اینترنتی پارس آنلاین محدود به مرزهای کشور است، انجام هزینه سنگین برای تبلیغات در یک مسابقه فوتبال در اسپانیا و برای مخاطبان اروپایی که نه شرکتی به نام پارس آنلاین را می‌شناسند و نه تاکنون حتی نام آن به گوش‌شان خورده، غیر منطقی به نظر می‌رسد.
[عکس: m2.jpg]
شاید تعجب‌تان افزون‌تر شود هنگامی که بشنوید این تبلیغات به صورت مجازی و توسط صدا و سیما و یا پخش کننده ماهواره ای انجام شده و در زمین واقعی مسابقه، چنین چیزی اتفاق نیافتاده است. عادل فردوسی پور هنگام دیدن این تبلیغات با خنده گفت: “گوشه زمین تبلیغات ایرانی هم کاملاً دیده میشه!”
اما واقعیت چه بود؟!
برپایه این گزارش،‌شرکت آوی‌سی فوتبال ابتکار جدیدی برای تبلیغات دور زمین به کار برده که تبلیغات را هدفمند می‌کند و برای هر نقطه تبلیغات مرتبط را نشان می‌دهد. این نکته‌ای است که از نگاه مخاطبان تلویزیونی دور مانده است.
به نظر می‌رسد ترفند هدفمندسازی تبلیغات در بهترین حالت به اینجا می‌رسد که شرکت‌های ایرانی نیز می‌توانند برای بازی‌های مهمی نظیر آرژانتین و برزیل تبلیغات دهند و از مجری پخش تبلیغات بخواهند که آن را تنها برای منطقه خاورمیانه به نمایش درآورد.
“آوی‌سی فوتبال” در معرفی خود آورده است که یکی از معدود آژانس‌های تبلیغاتی هستیم که قادر به انجام چنین کاری بوده و می‌توانیم تبلیغات دیجیتال را جایگزین یکدیگر کنیم.
این شرکت قادر است به عنوان مثال پخش تبلیغات کنار زمین بازی بارسلونا و رئال مادرید در لالیگا را برای کشورهای مختلف، به شکلی متفاوت نمایش دهد.
این شرکت روش خود را نوعی ساختارشکنی در ارائه تبلیغات دانسته که هزینه انجام تبلیغات را نیز نسبت کمپین‌ها بسیار کاهش داده و به هیچ عنوان قابل قیاس با تعرفه تبلیغات تلویزیون‌های سراسری نیست.
[عکس: m3.jpg]
تصویر زیر، صحت ادعای جعلی بودن تبلیغات شرکت پارس آنلاین را نشان می‌دهد. در قسمت بالا، تصویر پخش مسابقه توسط شبکه 3 در دقیقه 43 و ثانیه 25 بازی را می‌بینید و قسمت پایین مربوط به پخش همان لحظه از بازی توسط یک شبکه خارجی است. همانطور که مشخص است، شبکه 3 تبلیغات فارسی پارس آنلاین را جایگزین تبلیغات اصلی با عبارت آذربایجان کرده است.
[عکس: m4.jpg]
گفتنی است کشور جمهوری آذربایجان چند سالی است که طی عقد قرارداد با تیم اسپانیایی اتلتیکو مادرید، اسپانسرشیپ این باشگاه را به عهده گرفته و به همین جهت است که عبارت “آذربایجان، سرزمین آتش” بر روی پیراهن و بیلبوردهای تبلیغاتی این باشگاه درج می‌شود.
تبلیغات مجازی (virtual advertising) روشی بر مبنای تکنولوژی دیجیتال جهت جایگذاری تصاویر مجازی در یک برنامه تلویزینی زنده یا ضبط شده است که عمدتاً در مورد مسابقات ورزشی کاربرد دارد.  به کمک تکنولوژی نوین تحلیل تصویر و دنباله‌روی دوربین (image analysis camera tracking technology)، برخی شرکت‌های رسانه‌ای قادر اند چنین خدماتی را ارائه داده و تبلیغات مجازی را به صورت زمان حقیقی (real time) در مسابقات ورزشی جا دهند. به کمک الگوریتم دنباله‌روی اختراع شده، این تکنولوژی قادر است تبلیغات جدیدی را جایگزین تبلیغات اصلی مسابقه کرده، به طوری که این تبلیغات جایگذاری شده همواره در جای مشخص خود باقی بمانند و با حرکت دوربین یا کات خوردن بین دوربین‌ها به هم نریزند.
[عکس: m5.jpg]
 تمام این تغییرات، بدون دخالت دست و به صورت اتوماتیک انجام خواهد شد. این تکنولوژی بدیع یکی از دستاوردهای اخیر در علوم کامپیوتر بوده که مقالات و کتاب‌هایی در این مورد در انتشارات معتبر علمی جهان از جمله اشپرینگر چاپ شده است. فدراسیون بین‌المللی فوتبال، مجموعه قوانینی جهت بهره‌گیری از تبلیغات مجازی در زمین فوتبال تصویب کرده است.
[عکس: m6.jpg]
[عکس: m7.jpg]
در سال‌های گذشته، شاهد بهره‌گیری نوع آماتورگونه‌تری از این تبلیغات توسط صدا و سیما بودیم. برای مثال در یک نمای فوقانی و گسترده از زمین فوتبال و پیش از شروع بازی، لوگوی دو تیم به شکل بزرگ در زمین هر یک از تیم‌ها، به همراه نتیجه بازی نشان داده میشد. مسلماً انداختن تبلیغات دلخواه بر روی بیلبوردهای متحرک در طول بازی نیاز به تکنولوژی پیچیده‌ای دارد، چند شرکت که اپراتور انجام اینگونه تبلیغات برای مسابقات ورزشی در شبکه‌های تلویزیونی هستند، DELTA CAST،PVI و ORAD نام دارند. مشخص نیست صدا و سیما خود به این تکنولوژی دست یافته، یا توسط شرکت‌های خارجی که در این زمینه کار انجام شده و پا در این عرصه جدید از تبلیغات تلویزیونی گذاشته است.
[mehrnews]
[tasnimnews]

منبع
[عکس: matlabOpencv.gif]

« کلاس های آموزش پردازش تصویر با نرم افزار متلب »

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 09130130252 تماس حاصل فرمائید.


«جهت مشاهده سرفصل این دوره کلیک نمایید»
پاسخ
سپاس شده توسط مهرداد عباسی ، علیرضا حر
#2
سلام
با توجه که فناوری DRT در اختیار چند شرکت خاص تبلیغاتی است و نیاز مند همکاری ماهواره‌های مختلف و کانال‌هایی که مسابقات را خریداری میکنند است ویک نکته مهم اینکه هزینه‌ی تبلیغات به این روش به مراتب کمتر از تبلیغات در تلویزیون و در بین دو نیمه یا قبل و بعد از بازی در یک شبکه محلی ( مثل صدا و سیما ) است و این احتمالا چالشی بزرگ برای همین شبکه‌هاست. (پس این که خود صدا و سیما این کار را کرده باشد کلا به نظر شخصی من رد است ) این صدا و سیما که خودش یک زمانی استاد صحنه‌های آهسته و جایگزین برای عدم پخش صحنه‌هایی که نامناسب تشخیص می‌داد بود حالا در این زمینه کاملا عقب افتاده و با توجه به اینکه این تبلیغات دور زمین را می‌پوشانند هم دیگه نمی‌تواند از حربه صحنه‌های آهسته و تکراری برای عدم نمایش آنها استفاده کنه لووووول D:
لیک های زیر برای مطالعه بیشتر مناسب است
http://www.avcfootball.com/
http://www.supponor.com/press/balfour-gr...and-europe
فیلم این تبلیغ را میتوانید از لینک زیر ببینید
http://www.aparat.com/v/XrDM0/%D8%AA%D8%...B%8C%D9%86
موفق باشید
[عکس: <a href=www.Mojsazan.com.gif]" class="mycode_img" />
پاسخ
سپاس شده توسط


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان